sobota, 4 lipca 2020

Dolny Śląsk


(film najlepiej oglądać w FullHD w pełnoekranowym trybie)

Dzień pierwszy - dojazd



Dzień pierwszy (środa) dojazd pochłonął połowę dnia. Najpierw szybki przejazd autostradą, później lokalnymi drogami w stronę Lądka Zdroju (odwiedzonego już rok wcześniej)



Cały czas starałem się trzymać jak najbliżej granicy z Czechami, pokonując masę zakrętów i wzniesień.


W planach na dzisiaj był dojazd do czeskiej miejscowości Adršpach i zwiedzenie skalnego miasta. Po dotarciu na miejsce zastałem masę ludzi, setki aut na parkingu i odpuściłem. Zwiedzanie w takim tłoku nie ma sensu. Pogoda niczego sobie, wiec szkoda było marnować czas, wybrałem się na Kolorowe Jeziorka

Kolorowe Jeziorka


Dojazd na miejsce sprawny, parking przystosowany dla motocyklistów - można zostawić w przyczepie kempingowej kask i ciuchy, pod stopkę są betonowe płyty - koszt 5 zł. Wstęp na szlak darmowy, przy zakupie biletu parkingowego dostajemy mapkę. Kolor samych jeziorek nieco odbiegał od tych na broszurce, ale warto pospacerować i zobaczyć. 


Na nocleg wybrałem pole namiotowe Forteca. Cena zadowalająca bo 35 zł na miejscu restauracja. Cisza spokój z czystym sumieniem polecam :) 


Dzień drugi - kompleks Włodarz, Zamek Książ, kopania węgla Nowa Ruda


Drugiego dnia dotarłem na kompleks Riese Włodarz. Byłem pół godziny przed czasem ,kasy były pozamykane ale plus tego wczesnego przyjazdu był taki że kompleks zwiedzałem sam z przewodnikiem. Na początku ogląda się krótki film, który wprowadza w nastrój i opowiada o historii tego miejsca. Warto też być wcześnie - zwiedzanie dużą grupą nie byłoby tak interesujące. Jeśli chodzi o motocykle - można wjechać do samego końca, za parking akurat nie płaciłem, kask przechowano mi przy kasach. W środku panuje stała temperatura 8 stopni wiec śmiało można iść w całym stroju. Polecam odwiedzić te sztolnie, żałuje ze nie wybrałem się na Osówkę no ale jeszcze nic straconego :) 


Po namowie przewodnika, pojechałem na zamek Książ. Parking nr1 który jest blisko kas jest bardzo mały, a z drugiego trzeba już przespacerować się kawałeczek.Niestety nie było gdzie zostawić kasku i służył za nosidło do aparatu kluczyków i telefonu. Zbytnio nie przepadam za chodzeniem po komnatach ale wyjścia nie było - na zwiedzanie podziemi musiałem czekać 3 godziny. Wiec z audio przewodnikiem zwiedziłem zamek :) 

Niestety zdjęcia z podziemi zamku nie wyszły, ale pokrótce można powiedzieć ze to kolejny temat związany z kompleksem Riese. Polecam warto zobaczyć, ciekawe animacje i kolejny kawałek zagadkowych historii.

Z racji tego że prognozy pogodowe nie zachwycały zbytnio optymizmem i na niebie zaczęło pojawiać się coraz więcej burzowych chmur, pojechałem do Nowej Rudy zwiedzić zabytkową kopalnie węgla.Tam też znalazłem tani hotel.


Dzień trzeci - Adrszpaskie Skalne Miasto i powrót do domu 


W skalnym mieście byłem tuż po otwarciu kas - trasa była praktycznie pusta. Wstęp około 20 zł - można płacić kartą. razem z biletem dostaje się mapkę i kierunek zwiedzania co jak się później okazało, nie było aż tak oczywiste bo zawędrowałem dość daleko poza trasę ;) Sam park jest bardzo fajny, sporo stromych schodków, zdecydowanie można poprawić kondycje. Czas zwiedzania około 2-3 h, Około południa wyruszyłem w stronę domu. Po drodze w Piekarach Ślaskich zjadłem smaczna pizze pizze i wypiłem piwko bezalkoholowe z koleżanka Iza :) Pozdrawiam 



0 komentarze:

Prześlij komentarz

Pościk

Park Narodowy „Połoniny”

  Kolejna wycieczka jednodniowa tym razem przekraczamy przejście graniczne ze Słowacją niedaleko Komańczy. Po drodze mijamy pamiątki z wojny...

 

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *